Werk maken van vrije tijd

Nieuwe markt voor digitale ondernemers

Fysieke ontmoetingen en uitstapjes zijn een stuk complexer geworden. Dat biedt een kans voor digitale ondernemers:

 

  1. De online plezierzoeker - digitale uitjes met familie, vrienden of collega’s. Mensen kunnen elkaar fysiek moeilijker ontmoeten, maar de basisbehoeften blijven bestaan: elkaar zien, samenzijn met vrienden en collega’s. Lachen, spelen, verbinden. Op deze behoeften wordt steeds meer ingespeeld door online games. Bijvoorbeeld de online pubquiz en de online escaperoom. Bij die laatste is de fysieke ruimte normaal gesproken bepalend, maar wordt nu met aanwijzingen via game-apps, Zoom en WhatsApp onthuld en bepaald wie er ontsnapt. Ook musea worden de komende tijd steeds meer online bezocht met interactieve tours. En de cultuurtoerist kan kiezen voor een meer relaxte vorm van cultuurbeleving door thuis naar theatervoorstellingen te kijken. De komende tijd blijven er op dit vlak nieuwe initiatieven komen en gaan. Nieuwe businessmodellen worden op de proef gesteld.

Meer weten?

Wilt u een advies op maat voor uw bedrijf? Ronald Haagen vertelt u graag meer over onze markttrend-database. 

Ronald Haagen

Ronald Haagen

Rationele bedrijfseconoom die meer waarde geeft aan data

Tel. : 06 5153 5260
Email : r.haagen@zka.nl