Werk maken van vrije tijd

Organisaties en regio's zoeken nieuwe invulling

Nadat de eerste schrik over het virus wat is afgenomen, komt de creativiteit aan bod. Organisaties en regio’s gaan op zoek naar een nieuwe waardevolle invulling van de vrijetijd. Steden gaan zich bijvoorbeeld steeds meer richten op de eigen bewoners. Het stille Amsterdam gaat communiceren onder de hashtag #thuisinAM, Eindhoven maakt een heuse branding video en Den Haag brengt de nachtburgemeester in stelling onder de hashtag #HoujeHaags. Ook ontstaan er community-platforms voor en door stadsgenoten: ‘Utrecht Verbindt’ en ‘Rotterdam zet door’. Of 'Haw Pin', wat in het Limburgs staat voor 'houdt moed' en 'stay strong'. Er is zelfs een VVV-callcenter ‘omgebouwd’ tot telefonische praatclub voor wie eenzaam is en behoefte heeft aan een fijn gesprek. Maar ook in tal van deelsectoren steken nieuwe gebruikers de kop op, zoals in de natuur en de watersportsector. Hier komen we later op terug.

Meer weten?

Wilt u een advies op maat voor uw bedrijf of organisatie? Wouter de Waal gaat hierover graag met u in gesprek.