Werk maken van vrije tijd

Toeristische (gebieds)visie

 

Wilt u als gemeente of regio weten welke kansen het toerisme voor u biedt? En welke onderscheidende kwaliteiten daarbij doorslaggevend zijn? Hebt u behoefte aan focus? En wilt u dat de toeristische visie door de ondernemers en bevolking wordt omarmd?

Schilderij

Een toeristische gebiedsvisie máák je niet. Je ontdékt hem. Net zoals een kunstenaar zijn schilderij ontdekt, in plaats van gepland schildert. De schilder maakt gebruik van een eigen aanpak, techniek, kleurgebruik, materiaalkeuze en een schilder is eigenwijs creatief. Zo werkt het ook met onze gebiedsvisies. We beschikken over technieken, procesaanpakken en inhoudelijk creatieve kennis. Laagje voor laagje ontstaat het streefbeeld: een logische en enthousiasmerende visie die toeristische regio’s aanzet tot actie.

Visie ontdekken

Het ontdekken van een gebiedsvisie start altijd met een goede voorbereiding. Zoals een nulmeting van de toeristische markt: hoe is de capaciteit en de kwaliteit van het aanbod? Hoeveel bezoekers en overnachtingen ‘scoort’ uw gebied en wat levert dit allemaal op in omzet en banen? Dit maken we inzichtelijk in onze  Monitor vrijetijdseconomie. We kijken naar kansrijke trends, we laten ons voeden door stakeholders en we durven daarbij kritisch te zijn.

En dan gaan we schilderen. Vijf kleuren die we in onze gebiedsvisies vaak gebruiken zijn:

  1. Gewaagde toeristische doelen van uw gemeente of regio: meetbaar en inspirerend
  2. De diepgewortelde kernwaarden van uw regio: het DNA
  3. De bestaansreden van toerisme in uw regio
  4. De onderscheidende kernkwaliteiten van het toerisme
  5. De bijpassende focusdoelgroepen voor uw regio

Verandering

Wij streven er altijd naar om gebiedsvisies te voorzien van een actie-agenda, van concrete project-ideeën en een organisatievoorstel. Want zonder uitvoeringsplan en een realistisch budget ‘verdwijnt het schilderij’ in een donker archief. De visie belandt dan als het ware onderin de bureaulade en er verandert niets.

Belangrijke klanten zijn gemeenten, regionale samenwerkingsverbanden en provincies. Voorbeelden uit zijn onder andere:

  • De Zeeuwse kusteilanden
  • Case Valkenburg
  • Gemeente Gulpen-Wittem
  • Eiland Voorne-Putten
  • Eiland Goeree-Overflakkee
  • Gemeente Berg en Dal
  • Regio Noord-Limburg
  • Loosdrechts Plassengebied
  • Regio Noord-Holland Noord

Direct contact

Toeristische gebiedsvisie

Direct contact? 

De gegevens zijn verzonden!
Er ging iets mis met het versturen. Probeer het later nog eens.

Onze specialisten

Gré Beekers

Gré Beekers

Ervaren generalist, die breed inzetbaar is in de hele vrijetijdsmarkt

Tel. : 06 5126 5401
Email : g.beekers@zka.nl
Luc van den Boogaart

Luc van den Boogaart

Gaat met zijn kritische blik en analytisch vermogen voor niets minder dan een uitstekend resultaat

Tel. : 06 86878551
Email : l.vandenboogaart@zka.nl
Martine Mollema

Martine Mollema

Heeft oog voor belangen van partijen binnen een ruimtelijk-maatschappelijke context van een stad of regio

Tel. : 06 8683 5805
Email : m.mollema@zka.nl
Anna Wester

Anna Wester

Een geboren verbinder en communiceert soepel met mensen van alle niveaus

Tel. : 06 8684 6690
Email : a.wester@zka.nl
Sanne Westerink

Sanne Westerink

Doortastende adviseur met een frisse kijk op toeristische vraagstukken

Tel. : 06 8684 8460
Email : s.westerink@zka.nl

Onze klanten